KОНЦЕРТ ДЕЧЈЕГ ОПEРСКОГ СТУДИЈА СРПСКОГ НАРОДНОГ ПОЗОРИШТА

web1

Најдирљивији, најузбудљивији, најслађи, најлепши концерт, само су неки од коментара који су се чули после наступа Дечјег оперског студија Српског народног позоришта из Новог Сада, под управом Верице Пејић, у сали Дома културе, а у оквиру 58. „Мокрањчевих дана“.Овај јединствени ансамбл у Србији, узраста од 5 до 13 година, озбиљношћу правих професионалаца, у вокалном и сценском наступу, уз клавирску сарадњу Немање Штеванова, извео је арије из познатих опера, популарне композиције али и Четврту руковет Стевана Стојановића Мокрањца. Њихов професионални наступ, савршено извођење, потпуна посвећеност, а истовремено дечија искреност, спонтаност и раздраганост доказ су да српска опера има будућност. Неготинска публика је, врло очигледно уживала од првог до последњег тренутка и на крају концерта дуготрајним громким аплаузом наградила младе уметнике.

Посвећеношћу и квалитетом искусних музичких и сценских уметника, новосадски малишани извели су захтеван програм који је иначе на њиховом репертоару. Арије из опера „Кармен“, Жоржа Бизеа, „Риналдо“ Георга Фридрика Хендла, „Трубадур“ Ђузепеа Вердија, „Крцко Орашчић“ Петра Илича Чајковског, „Турандот“ и „Мадам Батерфлај“ Ђакома Пучинија, „Матината“ Руђера Леонкавала, „Кнез Иво од Семберије“ Исидора Бајића, „Еро с онога свијета“, Јакова Готовца, као и композиције „Лепа далеко“ Јевгенија Крилатова, „Светлија вудућност“ Лиа Каичуа, Ени „Чарлса Струса“, „Виолиниста на крову“ Џери Бока.

Посебно, за публику Фестивала „Мокрањчеви дани“, заједно са солистом, тенором Бојаном Здравићем, извели су Четврту руковет Севана Мокрањца.
- Када смо добили позив на Фестивал, знали смо да морамо отпевати неку Мокрањчеву руковет. Одабрали смо Четврту, јер је најближа њиховом сензибилитету. И то је прво дело које смо извели, а да није изворно сценско. Деца немају свест о значају „Мокрањчевих дана“ за музички живот у Србији, али ја сам им објаснила ко је био Мокрањац и они су то осетили. Били су јако узбуђени и радовали се наступу – изјавила је Верица Пејић, уметнички руководилац Дечјег оперског студија.

Намера им је, како додаје Верица Пејић, да у репертоар уврсте све руковети Стевана Мокрањца и то по једну годишње.
-Сваки професионални музичар, с обзиром на значај непролазног дела славног Стевана Мокрањца, долазак на „Мокрањчеве дане“ доживљава као неку врсту ходочашћа. Руковети су толико вешто драматуршки урађене, да ви имате утисак да се оне могу и сценски поставити. Начин на који је Мокрањац повезивао песме у руковетима, обрађивао, хармонзовао, начин на који је користио хор као оркестар. Ви заиста имате утисак једног комплексног музичког дела – каже Верица Пејић.

Дечји оперски студио већ наступа у оперским представама „Тоска“, „Kармина Бурана“, „Боеми“, „Kармен“, „Еро с онога свијета“, „Мадам Батерфлај“, „Владимир и Kосара“, „Виолиниста на крову“, и као пратећи хор у балету „Kрцко Орашчић“.

Уметнички руководилац Дечјег оперског студија, Верица Пејић, сопран, солисткиња Опере Српског народног позоришта, дипломирала је на Академији уметности у Новом Саду. Аутор је музике за дечје опере „Јежева кућица“. Стални је члан солистичког ансамбла Опере СНП у Новом Саду.

Општина Неготин | Министарство културе и информисања | Мокрањчеви дани